hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > انقلاب اسلامی ایران  زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم کرد

رئیس مرکز اسلامی گستان:

انقلاب اسلامی ایران  زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم کرد

اگر جهان اسلام به ندای امامین انقلاب در موضوع مسجدالاقصی لبیک می گفت امروز شاهد شهادت مسلمانان غزه نبودیم / انقلاب اسلامی ایران  زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم کرد.

حجت الاسلام دیلم گفت: ارادت ترکمن صحرا به قزل امام در فرهنگ، آداب، اشعار، لالایی مادران و نام گذاری فرزندان به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در اختتامیه تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر فراغی ضمن تبریک دهه کرامت و قزل امام و همچنین با ابلاغ سلام گرم نماینده ولی فقیه در استان گلستان آیت الله نورمفیدی گفت: مبلغ دین همانند پیامبر (ص) با اخلاق حسنه و حسن خلق در مجالس و محافل حضور یابد.

وی با بیان اینکه، خیرین در طول تاریخ نقطه قوت مدارس و حوزه های علمیه بودند، افزود: وظیفه انقلاب اسلامی حمایت از حوزه های علمیه است اما در طول تاریخ انقلاب این مهم با کمک و همراهی مردم انجام می شود.
رئیس مرکز اسلامی گستان، حوزه علمیه خاتم الانبیاء را یکی از حوزه های فاخر و برتر ترکمن صحرا برشمرد و گفت: این حوزه علمیه امروز یکی از پایگاه های خوب در منطقه است که در چند سال اخیر پیشرفت های قابل ملاحضه ای داشته است و امیدواریم یک مکان علمی با امکانات روز در ترکمن صحرا مستقر باشد.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، زیر چتر قرآن و نورانیت آن بهره ببریم، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) کتاب خدا این نسخه شفا بخش بشریت و اهل بیت (ع) را به عنوان دو یادگار ارزشمند برایمان باقی گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) از همه ادیان و مذاهب شاگرد داشتند، بیان کرد: همه عالمان و بزرگان اهل سنت و تشیع به موضوع اساسی مرجعیت علمی اهل بیت پیامبر (ص) اعتقاد و اشاره داشتتند.
رئیس مرکز اسلامی گستان گفت: ارادت ترکمن صحرا به اهل بیت (ع) و خصوصا قزل امام نیز در فرهنگ، آداب، اشعار، لالایی مادران، و نام گذاری فرزندان به وفور دیده می شود و می توان در آنها محبت اهل بیت (ع) را دید.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، بعد از بعثت و حضور بابرکت و نازنین پیامبر (ص)، تمدنی در جامعه بشری ایجاد شد، گفت: این تمدن الهی با نزول قرآن کریم، عمل کردن به سنت و احکام الهی باعث پایگذاری تمدن نوین اسلامی شد که الگو و اسوه جهانیان گردید.
وی بیان کرد: مسلمانان در قرن 4 و 5 از هر نظر الگو بوده  و حرفی برای گفتن داشتند اما کم کم این توجهات کمتر شد و از بین رفتند اما با وجود انقلاب اسلامی ایران و انقلاب هایی که در کشورهای اسلامی اتفاق افتاد زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری را فراهم کردند.
رئیس مرکز اسلامی گستان همچنین، ایمان به خدا توحید و باورهای دینی و جهاد در راه خدا را از شاخصه های تمدن نوین اسلام برشمرد و گفت: امروز بعد از چندین سال اسرائیل خبیث مورد ضرب و شتم قرار گرفت. اما بیش از 30 هزار نفر از زنان و کودکان بیگناه در غزه شهید شدند و اگر همان سال 42 و اوایل انقلاب مسلمانان عالم با اسرائیل مبارزه می کردند امروز اسرائیل وجود نداشت و حتی خیانت کشورهای اسلامی هم نبود. 
حجت الاسلام دیلم، با بیان اینکه پیامبر (ص) برای مکارم اخلاقی مبعوث شد، افزود: رمز موفقیت پیامبر (ص) مکارم اخلاقی و اخلاق حسنه بود و امروز نیز مبلغ دین باید خوش اخلاق باشد و با اخلاق حسنه در مجالس و نمازهای جمعه حضور یابد. 
وی با تاکید براینکه، عصر عصر رسانه است، گفت: پاسخگویی به شبهات از این مکان ها و مجالس رخ می دهد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد